Afgelopen zaterdag besteedde het RTLZ programma ‘How it’s done’ aandacht aan cybercrime en het partnership tussen Aon en Privacy Zeker. Cybercrime is één van de grootste bedrijfsrisico’s. Bekijk de video om te zien hoe we de cyberweerbaarheid van ondernemers verhogen.

Bekijk de video hier:

Achtergrond

Uit onderzoek van Aon onder het MKB blijkt dat veel ondernemers de impact van cybercrime wel zien, maar dat ze de risico’s moeilijk grijpbaar vinden. Kleine en middelgrote ondernemingen worden steeds vaker vaak getroffen door cyberaanvallen. 22% van de ondernemers kreeg  in de afgelopen 12 maanden te maken met cybercriminaliteit. Vorig jaar was dit nog 19%*. De schaderatio op de verzekeringsportefeuilles steeg van 35% naar 45%. ** Het coronavirus speelt een rol in de toename van cybercriminaliteit. Momenteel werken veel medewerkers thuis. Omdat de thuisnetwerken soms minder goed beveiligd zijn, en vaak ad-hoc zijn ingevoerd, voeren criminelen meer phishing- en malwareaanvallen uit.

 

Cyberweerbaarheid verhogen

Om de cyberweerbaarheid van ondernemers te verhogen voert Aon een campagne rondom cyberveiligheid voor het kleinbedrijf. Als partner van Aon biedt Privacy Zeker ondernemers een helpende hand om cyberschade te voorkomen. Bekijk de campagnepagina hier

Meer informatie over de samenwerking tussen Privacy Zeker en Aon vind je hier